Montaż instalacji LPG

Przed przystąpieniem do montażu, bardzo ważne jest sprawdzenie stanu technicznego jednostki napędowej i układu wydechowego. W razie jakichkolwiek usterek i nieprawidłowości instalacja LPG będzie musiała zostać odłożona, do czasu, kiedy wszystkie zostaną naprawione.

Wybór komponentów — montaż instalacji LPG

Wybór komponentów to bardzo ważny krok, od którego zależy, czy instalacja zostanie prawidłowo zamontowana. Warto więc skonsultować się z doświadczoną osobą, jeśli nie mamy pewności co do swoich umiejętności.

Na początku skupmy się na najważniejszych elementach, mianowicie sterowniku, który dobieramy pod względem jednostki napędowej.

Równie istotne są wtryskiwacze, które z kolei dobiera się zwracając szczególną uwagę na czas wtrysku benzyny na wolnych obrotach.

Jeśli chodzi o reduktor, musi być odpowiedni do mocy jednostki napędowej. Ostatecznie pozostaje zastanowienie się, w którym miejscu będzie wlew LPG i przełącznik B/G.

Planowanie miejsca poszczególnych elementów

Na wstępie warto podkreślić, że istnieją reguły odnośnie do rozmieszczenia wszystkich elementów podczas montażu instalacji LPG w komorze silnika. Jednak bazując na nich, tak naprawdę każdą instalację planuje się indywidualnie. Przestrzegając ogólnych zasad, należy tak rozmieścić poszczególne części, aby w razie ewentualnych prac serwisowych, umożliwić łatwy dostęp do tych najważniejszych.

Regulowanie instalacji LPG

Kiedy skończymy prace związane z montażem, musimy wyregulować cały układ. Zaczynami od kalibracji sterownika, zarówno podczas pracy na wolnych obrotach i jazdy próbnej. Ważne, żeby nie ograniczyć się jedynie to pierwszej opcji, ponieważ zrobienie tego podczas jazdy testowej jest kluczowe. Brak regulacji podczas jazdy skutkuje problemami z eksploatacją instalacji. Warto zwrócić także uwagę na reduktor. Auto, w którym została poprawnie założona instalacja LPG, może dawać znacznie więcej przyjemności w jeździe.

Dbanie o instalację LPG

Bardzo ważną sprawą jest systematyczna wymiana filtra powietrza. Jeśli filtr jest zapchany, spada moc i auto jest wyraźnie osłabione. Filtr należy wymieniać co około 13 tys. km. Po wymianie należy ponownie wyregulować instalację. Reduktor jest z kolei wyczulony ja jakość gazu, dlatego lepiej postawić na ten nieco lepszy, ponieważ w innym wypadku, w szybkim okresie może dojść do jego awarii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *